sobota, 15 stycznia 2011

Koniec ponad 100 letniej tradycji FC Barcelony

Nowo wybrany zarząd klubu ze stolicy Katalonii podjął bezprecedensową decyzję o umieszczeniu na koszulkach logo sponsora. Będzie nim Qatar Foundation.


To nowość w 112 letniej historii klubu. Do tej pory, jedynym nadrukiem po za klubowym herbem oraz numerami i nazwiskami graczy było logo UNICEF. Znaczek organizacji charytatywnej na koszulkach zamieszczono w 2006 roku na podstawie porozumienia pomiędzy obydwiema instytucjami. Różnica polega na tym, że to FCB co roku zasila konto UNICEFu kwotą 1,5 mln euro na kampanię "Razem dla dzieci, razem przeciwko AIDS". Akcja ta wpisuje się w strategię klubu, której główne hasło brzmi Mes que un club co oznacza więcej niż klub.


Umowa podpisana z Quatar Foundation jest najwyższą w historii futbolu i wynosi 30 mln. euro rocznie. Obowiązywać będzie przez 5 lat. Tym samym FCB pozostawiła w tyle Real Madryt i Manchester United, które za tego typu reklamę zarabiały 23 mln. euro za rok. W sieci pojawiły się już nawet projekty tego, jak będą wyglądać koszulki z nowym logo.


Pomimo znacznych finansowych korzyści, kibice FCB nie są do końca zadowoleni.

"Pieniądze pieniędzmi, ale tradycja tradycją. To było wspaniałe w Barcelonie. Była przecież jedynym profesjonalnym klubem, którego koszulki cały czas pozostawały "czyste". Dobrze, że przynajmniej zostanie nam to obficie zrefundowane."
"To niedorzeczna decyzja. Barca z całą swoją filozofią i przesłaniem wyróżniała się na tle reszty właśnie tą "czystością". To był jeden z czynników, przez które z dumą nazywamy się więcej niż klubem. Myślę, że prezydent Rossell przed podjęciem tak ważnej decyzji powinien w referendum spytać się kibiców co o tym sądzą. Jesteśmy przecież na fali. Nawet jeśli klubowa kasa jest w nienajlepszym stanie, z takimi wynikami można znaleźć wiele innych sposobów na zarobienie pieniędzy."

Niestety wszyscy przeciwnicy tej decyzji będą musieli przełknąć gorycz i pogodzić się z logo nowego sponsora. Od początku sezonu 2011/12 bowiem, pojawi się ono na koszulkach we wszystkich rozgrywkach, w których ich ukochana drużyna będzie brała udział.

Kulisy całej sprawy na swój warsztat wzięli nawet twórcy popularnego programu Crackovia. Jest to audycja jednej z katalońskich telewizji, w której aktorzy parodiują ludzi  i wydarzenia związane z klubem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz